Didaktický test je založený na dlouhých výchozích textech, u kterých se vyskytují otázky na pravopis, gramatiku, ale také i na obsah a pochopení textu. Především tyto otázky (co vyplývá/nevyplývá) z textu jsou často problematické, protože toto není mluvnice. Těžko se tady můžeme naučit nějaká pravidla. Na pravidla vám pomůže Kompletní příprava na didaktický test z češtiny.
I přesto ale existují metody, které nám pomůžou při určování správné odpovědi u dlouhých textů.
1. Co je napsané v zadání úlohy?
• Co je pravdivé?
• Co vystihuje?
• Co vyplývá?
• Co je uvedeno?
• Co je v souladu?
• Co je podložené/nepodložené?
• Co je domněnka?
Každé toto slovo má svůj význam a je potřeba se nad tím trochu zamyslet.
2. Klíčová slova
• Čísla (něco si musíme dopočítat)
• Jména (když tam je hodně zájmen)
• Slovesa (minulost, přítomnost, budoucnost)
Klíčová slova nám pomáhají najít rychleji informace v dlouhých textech.
3. Jaké otázky se často objevují v didaktických testech?
V tomto článku se podíváme na postup jedné z těchto úloh. (Pro postupy k dalším úlohám klikněte ZDE.) Uvidíte, že to není žádná tipovačka, ale že tam je postup, který vás dovede ke správnému výsledku.
Doplňování fráze do textu – postup
Chcete další tipy na práci s dlouhými texty? Můžete začít tím, že sti stáhnete dokument Postupy při práci s dlouhými texty, kde najdete ukázková řešení.
Více vysvětlení a postupů “krok za krokem” se dozvíte na webináři👉 JAK PRACOVAT S DLOUHÝMI TEXTY.
lektorka češtiny v Mexiku 🌵 | Czech language teacher in Mexico 🌵
💜 www.annalanguageteacher.cz
💰 www.24hourinvesting.cz
© 2023 Anna Language Teacher
Velmi podrobný popis, jak pracovat s dlouhými texty. Všechno je ukázáno na reálných příkladech z testu.
Podívej se do e-mailu. Někdy se může můj e-mail objevit ve složce Hromadné nebo Spam.
© 2024 Anna Language Teacher